Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2009

“TIME PORTRAITS” - Συνέντευξη Θόδωρος Τζιάτζιος - Γιώργος Χατζάκης (Περιοδικό LOBBY 01/2009)

Μια καλλιτεχνική ματιά στο πέρασμα του χρόνου

(Απόσπασμα)


ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO
http://www.realcreations.gr/moment.html






ΟΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Θόδωρος Τζιάτζιος

Το concept που ακολουθήθηκε στο γύρισμα του διαφημιστικού άλλα και του βίντεο με το οποίο συμμετείχατε στην έκθεση “Time Portraits” παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Που ακριβώς στηρίζεται;

Στηρίζεται στην ταυτόχρονη αποτύπωση ενός γεγονότος από πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες. Χρησιμοποιώντας 100 ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές τοποθετημένες πάνω σε ειδικά κατασκευασμένες πλατφόρμες, μπορούμε συνδυάζοντας το προϊόν της φωτογράφησης, να δημιουργήσουμε μια -ανέφικτη με οποιοδήποτε άλλο τρόπο- κίνηση μέσα στον χώρο και τον χρόνο.

Πώς αντιλαμβάνεσαι την έννοια του χρόνου στην τεχνική του time slice;

Η γοητεία της συγκεκριμένης τεχνικής είναι ότι αλλάζει την έννοια του χρόνου. Ουσιαστικά την ακυρώνει. Ο ανθρώπινος νους έχει “εκπαιδευτεί” να αντιλαμβάνεται τον χρόνο σαν μια γραμμική αλληλουχία εικόνων μέσα σε αυτόν. Η συγκεκριμένη τεχνική βγάζει τον θεατή έξω από αυτή τη γραμμική λογική και του επιτρέπει να βιώσει τη “στιγμή” από δεκάδες οπτικές γωνίες.

Θα σε ενδιέφερε να εκφραστείς καλλιτεχνικά χρησιμοποιώντας ως μέσο το βίντεο;

Η ιδέα προσέγγισης πολλών ανθρώπων μέσα από λίγα καρέ εικόνας συνοδευόμενα με ήχους, πάντα με ενθουσίαζε, είτε αυτό είναι για εμπορικό είτε καλλιτεχνικό σκοπό. Η συμμετοχή μου (μαζί με τον φίλο και συνεργάτη Γιώργο) στην εν θέματι έκθεση νομίζω τα λέει όλα !



Γιώργος Χατζάκης

Κατά πόσο μπορούν να συνυπάρξουν η εφαρμοσμένη και η καλλιτεχνική φωτογραφία;

Kαι οι δυο κατηγόριες προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον θεατή, και να περάσουν το μήνυμα τους. Στην εφαρμοσμένη φωτογραφία το ζητούμενο είναι συνήθως η διαφήμιση και ο δελεασμός του καταναλωτή. Η καλλιτεχνική φωτογραφία επειδή ακριβώς δεν είναι εφαρμοσμένη δηλαδή 'κατά παραγγελιά', επικοινωνεί γενικότερες ανθρώπινες αξίες και συναισθήματα. Και στις δυο κατηγορίες το ζητούμενο είναι ένα: η δύναμη της εικόνας και πως αυτή θα περάσει το μήνυμα στον θεατή. Εδώ και οι δυο κατηγορίες μοιράζονται τα ίδια εργαλεία, όπως φόρμα – φως – χρώμα - βάθος πεδίου – κίνηση - έκφραση κ.τ.λ. Θα έλεγα ότι ακολουθούν κοινό δρόμο υλοποίησης με διαφορετικό στόχο, άρα σε μικρό η μεγάλο βαθμό κατά περίπτωση η μια είναι μέσα στην άλλη.

Ποια η έννοια που προσδίδεται στο χρόνο μέσα από τη φωτογραφία και και ποια μέσα από την τεχνική του time slice;


Η φωτογραφία όπως την ξέρουμε 'παγώνει' μια σκηνή στον πραγματικό κόσμο.
Το time slice δίνει τη δυνατότητα στον θεατή να κινηθεί μέσα σε αυτή την σκηνή με τον χρόνο σταματημένο. Είναι μια 'τρισδιάστατη' φωτογραφία.

Τι ανταπόκριση είχε στην ελληνική αγορά το διαφημιστικό που κάνατε με την συγκεκριμένη τεχνική και ποια προβλέπεται η συνέχειά του;

Τα μηνύματα είναι πολύ θετικά, το project 'άρεσε' στον κόσμο που το είδε και πιστεύω ότι θα έχει καλή συνέχεια. Ήδη προγραμματίζουμε τον Φλεβάρη νέο κύκλο γυρισμάτων για την τηλεόραση και έχουμε αρκετές προτάσεις ενδιαφέροντος από πελάτες και συνεργάτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου